2024. 04. 18. csütörtök
Andrea, Ilma
: 394 Ft   : 369 Ft Benzin: 583 Ft/l   Dízel: 614 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tisztelt szakszervezeti tagok, nyugdíjas társaim!

Hosz  |  2007. 09. 26., 17:45

A szeptemberi újságban is megjelent tagdíjemelési javaslatokról szeretnék írni.

Azt gondolom, hogy megfelelõ indoklás nélkül nem lehet dönteni a két változatról, ezért tartom szükségesnek a kiegészítést.

1. változat: Hasonlóan az aktívak tagdíjához, fokozatosan érjük el a 0,6%-ot a következõ kongresszusig. Megoldás a következõ lenne. A katona nyugdíjasok átlagnyugdíjának /106.000Ft/ évenkénti 0,1%-os emelésével /jelenleg kb. 0,2%/ érnénk el. Ha valakinek a nyugdíja nem éri el ezt az átlagnyugdíjat, az illetõ a saját nyugdíjszelvényének összege szerint fizetne. A fizetés a hagyományos egy összegben vagy évi 2-3 alkalommal csekken történne.

Az emelés soknak tûnik. Vegyük figyelembe az elmúlt idõszakban a Tagozat költségeit /utazás, posta, iroda, telefon, segély, rendezvények stb./ és a csoportok részére visszajuttatott 30%-ot. A Tagozat mûködése biztonságosabb lenne, és legalább ennyire fontos - a visszajuttatott 30% is könnyebbé tehetné a csoportok gazdálkodását.

2. változat: A 20 Ft/hó emelés /a 2008-as évre 1000 fõ taglétszám esetén/ csak 240.000 Ft többletet jelentene. A várható infláció következményeként kifizetésre kerülõ költségeket sem fedezné. kb. a jelenlegi helyzetet eredményezné. Érzelmileg elfogadom, hogy sokan közülünk kevesebb tagdíjat fizetnének, de azt nem, hogy minden évben gazsuláljunk és az aktív katonák tagdíjából is részesüljünk. Figyelembe kell venni azt is, hogy több olyan szerzõdéses katona is tagunk, akinek a jövedelme nem éri el ezt az átlagnyugdíjat sem. Az is tény, hogy a Tagozatban sok magas nyugdíjjal rendelkezõ tagunk van /nem irigylem, de feltûnõ a különbség/.

Tisztelt Tagtársaim!

Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy 2007. május 1-jétõl részünkre igen kedvezõ biztosítást kötött a HOSZ, ami az eddiginél megfelelõbb térítést biztosít.

Kérlek Benneteket, gondoljátok át és döntsetek megfontoltan!

A kongresszusi elõkészítõ bizottság az 1. változatot javasolja, kiegészítve, hogy a Tagozat finanszírozása a központi keretbõl történjen.

Budakeszi, 2007. szeptember 13.

Köszönettel:

Csetényi László sk.

bizottsági tag

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 01. 05., 10:17
Eddig Európa számos országában irigykedve figyelték katonatársaink, hogy nálunk szakszervezet működhet. Ez a jog tényszerűleg még az európai unióban is különleges kiváltság volt, amelyet a végletekig próbáltunk megőrizni. Az alapításunk, azaz 1991 óta eltelt több mint 32 év alatt folyamatosan azon küzdöttek elődeink, hogy a civil szférában megszokott jogok illessék meg a katonákat is, vagy legalább ahhoz erősen közelítő szintet sikerüljön elérni mind az egyéni, mind a kollektív jogérvényesítés terén...
2024. 02. 23., 10:44
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Honvéd Érdekképviseleti Szervezet szabályzói szerint a tagdíj mértéke változik. A befizetendő tagdíjak 2024. március 1.-től...
2023. 12. 15., 11:16
Tisztelt Tagunk! Ezúton szeretném Önt tájékoztatni, hogy a Honvédszakszervezet (HOSZ) a jogszabályi környezet változásaira reagálva, valamint a szervezet működésének folyamatos biztosítása érdekében új Alapszabályt fogadott el és hamarosan Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) néven folytatja tevékenységét.

  JETfly Magazin

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a rangos elismerést.

  Háború Művészete magazin

A Huntington Ingalls Industries newport news-i hajógyárában a közelmúltban kezdték el a befejezéséhez közeledő USS John F. Kennedy (CVN 79) nukleáris meghajtású repülőgép-hordozó elektromágneses katapultjainak tesztelését.
Széchenyi 2020 europai szociális alap.