Néhány hete új színfolt jelent meg a stratégiai játékok piacán: az Oktatási Minisztérium ingyenesen letölthető számítógépes stratégiai játékot készíttetett. A játék ugyan a tizenéves korosztálynak szól, de mindenki megtalálhatja a számítását, aki szeretné kipróbálni, milyen hadvezér lenne…
Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc megelevenítéséhez minimális rendszerkövetelmények kellenek, tehát szinte bárki eltölthet néhány órát a megfelelő stratégia kitalálásával. A játék grafikája szegényes, ám ezt ellensúlyozza a téma sokszínűsége. A korabeli Magyarország térképén lépésről lépésre lehet harcba bocsátkozni az osztrák és orosz erőkkel – adott időjárási és domborzati viszonyok között. A játékot tervezői körökre osztották: minden kör egy heti eseménysorozatot ölel fel. A 14-féle hadegységet 70 tábornokkal lehet tetszés szerint mozgásba hozni. A játszva tanuló felhasználók több hadvezérről szerezhetnek ismereteket, olyanokat is, amelyek a történelemkönyvekből kimaradtak. Ezek a történelmi személyek ráadásul „saját arcukon” jelennek meg, tehát hiteles portrét láthatunk róluk. A program készítői arra is figyeltek, hogy ne vezessék félre a játékosokat: akiről nem találtak megfelelő arcképet, azt egy általános arccal helyettesítették – ám ezt minden esetben jelölték. Azonban nemcsak a tábornokok életét, hanem az egész szabadságharc eseményeit is korrektül bemutatja a játék. Rövidebb-hosszabb ismertetők segítenek átlátni a háború olykor kusza rendszerét. A Kárpát-medencét átszövő stratégiai háló jelentős topográfiai ismereteket is ad: a készítők jelölték a háború szempontjából fontos várakat és városokat is. A hadseregek létszámát a korabeli hadrendek alapján határozták meg, ezek 90%-ban megfelelnek a valóságos helyzetnek. Mind a magyar, mind az osztrák gyalogság zászlóalj alapon szerveződött, a játékban mégis az ezredet használhatjuk. A magyar oldalon csak szándék volt az ezred alapú szervezésre, de ez sohasem valósulhatott meg. A lovasezredek játékbeli létszámát viszont 2000 főben határozták meg, ami meghaladja a korabeli valóságos keretet.Az osztrák ütegek a valóságban 6, az orosz ütegek 8-12, a magyar ütegek pedig 8 lövegből álltak. A programban minden üteg 8 lövegből áll.Egy dologra azonban nem figyeltek eléggé az alkotók: a háttérismertetők során több helyesírási hibát is vétettek. Ennek ellenére játék kipróbálása után elmondható, hogy valóban gondolkodást igénylő, megfelelő történelmi háttérrel alátámasztott programot sikerült készíteni. A játék - többek között - a www.48.sulinet.hu weblapról tölthető le.