Tekintettel arra, hogy a Honvédszakszervezet tagságának jelentős része használja a kerékpárt a mindennapos munkába járáshoz, valamint sporteszközként is, ezért szervezetünk támogatta a CRITICAL MASS 2.0 utolsó, április 20-i rendezvényén az egyéni részvételt. Az eseményen több tagunk mellett Dr. Hajós Dezső szolgáltatás és tagszervezőnk is jelen volt. A fővárosi helyszín mellett a vidéken is bringára pattantak a kollégák...
A 9. éves Critical Mass utolsó nagy tömegdemonstrációjára hívtak a szervezők. A biciklis közlekedés terjesztésében eddig is óriási eredményeket ért el a mozgalom. Ezért egyre nehezebb demonstrációként tekinteni a klassz, de rutinszerü felvonulásokra.
Budapesten, az előzetes megbeszélésnek megfelelően a szervezők már 12.30-kor gyülekeztek, hogy csoportokba szerveződve biztosítsák a 16,5 km-es városi bringás felvonulást. Közel 200 fő önkéntes vette meg önköltségi áron azt a zöld pólót, amivel a szervezői csoport tagjai a résztvevőktől jól meg voltak különböztethetőek. A 16 órás nagy felvonulás elején haladtak a zöld pólós szervezők, azért hogy, amikor a célterületüket elérik, leváljanak és segítsék a többi résztvevő bringás biztonságos vonulását, együttmüködve a teljes útvonal zárását biztosító rendőrökkel.
A jó idő, a plakát kampánytól a web2-re is kiterjedő információs hadmüvelet, valamint, hogy ez a CM valójában az utolsó ilyen rendezvény soha nem látott mértékben vonzotta a kerekeseket az eseményre. A gyerekektől a nagyszülőkig terjedő minden korosztályt magába foglaló bringás folyam két és fél órán keresztül hömpölygött a Margit-hídtól a városligeti nagyrétig terjedő útvonalon.
A szervezők szerint a résztvevők száma megközelítette a 100.000 főt. Ezzel megegyező számú bringa erdő emelkedett a magasba 18.30-kor a városligeti nagyréten.
A szervezők ez év tavaszától változást terveznek és a CM által 2006-ban felkarolt, azóta a mozgalom megvalósításáért dolgozó Kerékpárosklub szakmai munkájának támogatását határozták el. Mostantól konkrét utakért, ügyekért fog kiállni a mozgalom, amikor a kerékpáros közlekedés fejlesztése hátrányt szenved, vagy vállalhatatlanul történik.
Egyébként a budapesti rendezvénnyel egy időben az ország több nagy városában is kerékpáros felvonulásokat rendeztek. A Honvédszakszervezet támogatta az egyes eseményeken a tagjainak egyéni részvételét. Érdekesség, hogy Budapest mellett Kaposvárott, Debrecenben, Szegeden, Szombathelyen, Oroszlányban, Gödöllőn, Sopronban, Veszprémben, Egerben, Miskolcon, Nyíregyházán, Győrött, Békéscsabán és Baján pattantak bringára.
A jövő héttől pedig ismét indul a Bringázz a Munkába (BAM) akció, melynek keretében regisztrálhatóak az elkövetkező egy hónapban megtett bringás kilóméterek!