2024. 03. 19. kedd
Bánk, József
: 394 Ft   : 362 Ft Benzin: 583 Ft/l   Dízel: 614 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Befejeződtek a Mi-171E2 repülési tesztjei

Befejeződtek a Mi-171E2 repülési tesztjei
JETfly  |  2018. 02. 13., 15:29
Befejeződtek a Mi-171E2 repülési tesztjei

Az “Orosz Helikopterek” legújabb többfeladatú modellje, a Mi-171E2 sikeresen befejezte az új hajtóművek és a forgószárny berendezéseinek légi próbáit. A kizárólag exportra szánt Mi-171E2-t (a Mi-171A2 helikopter exportváltozata) Mi-171E néven szállítják majd a vásárlóknak.

A nullszériás helikoptert a moszkvai Mil Helikoptergyártó Üzemben készítették, a sorozatgyártásra már az Ulan-Udenszki Légijármű Üzemben (U-UAZ) kerül sor. A Mi-171E2 a Mi-17/171 típuscsalád legújabb tagja.

A Mi-171E2 repülési jellemzői minden tekintetben jobbak az elődeinél. A kísérleti repülések során bebizonyosodott, hogy az új hajtóművekkel jobbak a teljesítménymutatók nagy magasságon történő üzemeltetéskor, megnőtt a terhelhetőség, nagyobb maximális utazósebesség érhető el, jobb lett az emelkedőképessége, jobban irányítható – ráadásul mindezt úgy sikerült elérni, hogy a zajterhelése jelentősen csökkent. A forgószárnyak teljesítménynövekedése nagyban hozzájárul a jobb manőverezőképességhez és kormányozhatósághoz, a hajtómű minden üzemmódján rendelkezik elegendő tartalékkal, főképpen nagyobb magasságokon.

A fejlesztés során fokozott figyelmet fordítottak a magashegyi üzemeltetési körülményekre, így a tesztek nem csak hazai pályán, de Kínában, Pakisztánban, Iránban és több dél-amerikai országban is folytak. A magassági teszteken kívül vizsgálták a Mi-171E2 teljesítőképességét magas hőmérsékleti viszonyok között is. A kiváló eredmények alapján a gyártó „Orosz Helikopterek” cég bízik abban, hogy a külföldi megrendelések is jelentősek lesznek.

Az Ulan-Udenszkben végzett tesztek során 45 felszállást teljesített a helikopter és ezek alatt 50 órát töltött a levegőben. A kísérleti repüléseket több, mint 100 szakember biztosította, illetve értékelte ki azok eredményeit.

A Mi-171E2 teljesen új hajtóművekkel és forgószárnyakkal rendelkezik. A VK-2500PSz-03 hajtóművet kimondottan a magashegyi üzemeltetésre tervezték, megnövelt teljesítményű és teljesen számítógép-vezérelt. A forgószárnyak kompozit anyagból készültek és a farokrotor is módosított, X-alakú lett. 

A Mi-171A2 változatról társlapunkon is találhat friss híreket!

További fotókat az alábbi linken találhat!

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 01. 05., 10:17
Eddig Európa számos országában irigykedve figyelték katonatársaink, hogy nálunk szakszervezet működhet. Ez a jog tényszerűleg még az európai unióban is különleges kiváltság volt, amelyet a végletekig próbáltunk megőrizni. Az alapításunk, azaz 1991 óta eltelt több mint 32 év alatt folyamatosan azon küzdöttek elődeink, hogy a civil szférában megszokott jogok illessék meg a katonákat is, vagy legalább ahhoz erősen közelítő szintet sikerüljön elérni mind az egyéni, mind a kollektív jogérvényesítés terén...
2024. 02. 23., 10:44
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Honvéd Érdekképviseleti Szervezet szabályzói szerint a tagdíj mértéke változik. A befizetendő tagdíjak 2024. március 1.-től...
2023. 12. 15., 11:16
Tisztelt Tagunk! Ezúton szeretném Önt tájékoztatni, hogy a Honvédszakszervezet (HOSZ) a jogszabályi környezet változásaira reagálva, valamint a szervezet működésének folyamatos biztosítása érdekében új Alapszabályt fogadott el és hamarosan Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) néven folytatja tevékenységét.

  JETfly Magazin

Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.

  Háború Művészete magazin

2024-ben az EUFOR parancsnoki teendőit ellátó nemzet, így magyar csoport biztosítja a misszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét. Beszélgetés a misszióra való felkészülés részleteiről és a külföldi szolgálat körülményeiről Dajka Attila alezredessel, az EUFOR Helikopter Alegység parancsnokával és dr. Forgács Levente hadnaggyal, az alegység egyik orvosával.
Széchenyi 2020 europai szociális alap.