2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 583 Ft/l   Dízel: 614 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

FOTÓK: Fékernyőt tesztel a norvég F-35-ös

FOTÓK: Fékernyőt tesztel a norvég F-35-ös
JETfly  |  2018. 02. 22., 15:46
FOTÓK: Fékernyőt tesztel a norvég F-35-ös

2018. február 16-án került sor a norvég F-35-ös fékernyőrendszerének első helyi tesztjére, melynek a norvég Ørland légibázis adott otthont. A fékernyő nem "tartozéka" az F-35-ösnek, a gyártó a norvég fél kérésére integrálja a rendszert a saját példányaikon.

Morten Klever, Norvégia F-35A programjának igazgatója elmondta, hogy a norvég ötödik generációs harci repülőgép flottának alkalmasnak kell lennie az ország extrém, téli időjárási körülmények között üzemeltetésre is, kiemelve a télies viszonyokban való leszállást. Ehhez nélkülözhetetlen a fékernyőrendszer, melynek fejlesztéséből és teszteléséből Norvégia is kiveszi részét és a megszerzett tapasztalatai alapján segíti a Lockheed Martin munkáját.

A mostani tesztelést megelőzően már a kaliforniai Edwards légibázison is zajlottak kapcsolódó tesztek: az AF-2 jelű példány segítségével száraz és nedves kifutópályán tesztelték a repülőgép kezelhetőségét és a fékteljesítményt. A tesztelés második szakasza Alaszkában, az Eielson légibázison zajlott, ahol már jeges pályán ellenőrizték a fékernyőrendszerek működését. Morten Klever beszámolója szerint az elképzeléseknek megfelelően zajlott az eddig tesztsorozat és minden adott volt ahhoz, hogy a Norvégiában sorra kerülő próbákon is megfelelően működjön a fékernyőrendszer. Hozzátette azt is, hogy az F-35-ös szélesebb nyomtávjának és nagyobb tömegének köszönhetően stabilabban viselkedik a fékernyő nyitásakor, mint az F-16-os.

A szükséges tanúsítvány megszerzéséig még további tesztek várnak a fékernyőrendszerre, melynek finanszírozásába Norvégia mellett Hollandia is beszállt. Igény szerint az F-35-ös egyéb megrendelői is integrálhatják majd a fékernyőrendszert a gépeiken. Felmerül a kérdés, hogy hova is kerül a fékernyő konténere az F-35-ösön: a meglévő sárkányszerkezetet már nem módosították, a fékernyő konténere felszerelhető, méghozzá a hajtómű fölé, a két függőleges vezérsík közé.

Norvégiába 2017 novemberében érkezett meg az első három F-35-ös, a védelmi minisztérium közleménye szerint 2018-tól 2024-ig évi hat új példányt vehetnek majd át, összesen 52 db beszerzésével számolnak. Az ötödik generációs harci repülőgépekkel a kiöregedő F-16-os flottát váltják majd le 2021-ig.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 01. 05., 10:17
Eddig Európa számos országában irigykedve figyelték katonatársaink, hogy nálunk szakszervezet működhet. Ez a jog tényszerűleg még az európai unióban is különleges kiváltság volt, amelyet a végletekig próbáltunk megőrizni. Az alapításunk, azaz 1991 óta eltelt több mint 32 év alatt folyamatosan azon küzdöttek elődeink, hogy a civil szférában megszokott jogok illessék meg a katonákat is, vagy legalább ahhoz erősen közelítő szintet sikerüljön elérni mind az egyéni, mind a kollektív jogérvényesítés terén...
2024. 02. 23., 10:44
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Honvéd Érdekképviseleti Szervezet szabályzói szerint a tagdíj mértéke változik. A befizetendő tagdíjak 2024. március 1.-től...
2023. 12. 15., 11:16
Tisztelt Tagunk! Ezúton szeretném Önt tájékoztatni, hogy a Honvédszakszervezet (HOSZ) a jogszabályi környezet változásaira reagálva, valamint a szervezet működésének folyamatos biztosítása érdekében új Alapszabályt fogadott el és hamarosan Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) néven folytatja tevékenységét.

  JETfly Magazin

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.

  Háború Művészete magazin

Széchenyi 2020 europai szociális alap.