Az Emirates idén 2 millió gallon fenntartható repülőgép-üzemanyag keveréket (SAF) használ majd az amszterdami Schiphol repülőtérre közlekedő járatainak üzemeltetése során.
Az Emirates és a Neste vállalat együttműködésének eredménye, hogy a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága az amszterdami Schiphol repülőtér és Dubaj között közlekedő járatain jelentős mennyiségű SAF üzemanyagot használ idén. Az együttműködés folytatásaként hamarosan a szingapúri Changi repülőtér üzemanyagtöltő rendszerébe is szállítanak a fenntartható üzemanyagból. A légitársaság folyamatosan elemzi a SAF üzemanyagok környezeti előnyeit.
A SAF üzemanyag biztonságosan alkalmazható a meglévő sugárhajtóművekben és kompatibilis a repülőtéri üzemanyagtöltő infrastruktúrákkal is. Tiszta formában a fenntartható üzemanyag akár 80%-kal* is csökkentheti a repülők szén-dioxid-kibocsátását a hagyományos sugárhajtómű-üzemanyaghoz képest.
Az Emirates először 2017-ben használt fenntartható üzemanyagkeveréket menetrendszerinti járaton, jelenleg pedig Párizsból, Lyonból és Oslóból üzemeltet járatokat SAF keverékkel. Tavaly októberben az Emirates a dubaji repülőtér üzemanyagtöltő rendszerébe is integrálta a SAF üzemanyagkeveréket, és számos további járat üzemeltetéséhez, köztük egy Sydneybe tartó járathoz is ilyen üzemanyagot használ.
Az év elején az Emirates lett az első nemzetközi légitársaság, amely csatlakozott az Egyesült Királyság Solent Cluster programjához. A kezdeményezés az alacsony szén-dioxid-kibocsátású beruházásokra összpontosít, és egy olyan fenntartható repülőgép-üzemanyag gyártóüzem létrehozását tűzte ki célul, amely akár évi 200 ezer tonna üzemanyagot képes előállítani, és várhatóan 2032-ban kezdi meg a termelést.
*Tiszta formában (azaz keveretlenül) alkalmazva és a bevált életciklus-értékelési (LCA) módszerekkel, például a CORSIA-módszertannal számítva.