2018. 02. 18.
Bernadett
: 311 Ft   : 248 Ft Benzin: 325 Ft/l   Dízel: 323 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új repülőgépek és szabályok fokozzák az izgalmakat a Red Bull Air Race 2018-as versenysorozatában

JETfly  |  2017. 12. 07., 11:13

A megújult szabályoknak köszönhetően minden eddiginél eseménydúsabbnak ígérkezik a Red Bull Air Race 2018-as versenysorozata Master és Challenger kategóriában egyaránt.

Ráadásul – először a 2014-ben indult Challenger Cup történetében – a világbajnokság utánpótlás kategóriájában új repülőgépek is versenybe szállnak: az Extra 330LX-et a még gyorsabb és erőteljesebb Edge 540 V2 váltja majd a következő szezonban.

2014-ben hozták létre a Red Bull Air Race második versenykategóriáját, a Challenger Cup-ot, azzal a céllal, hogy a pilótáknak segítsen meglévő repülőtudásukat az Air Race versenykörülményei között olyan szintre fejleszteni, amellyel lehetőségük nyílik továbblépni a Master Class mezőnybe. Az Extra 330LX versenyrepülő kiváló gépként szolgált számukra az elmúlt négy szezonban, a pilóták most mégis izgatottan várják, hogy váltsanak, és az Edge 540 V2-vel vágjanak neki az új világbajnokságnak.

„Ez a gép elképesztően gyors. Ahogy kipróbáltam, azonnal otthonosan éreztem magam benne, és a teljesítményének köszönhetően még a pálya is sokkal egyszerűbbnek tűnt” – mondta el a Challenger Class magyar színekben versenyző pilótája, Genevey Dániel. „Ám ettől a verseny nem válik könnyebbé: az új gép kitolja a határainkat az utánpótlás mezőnyben, ami a nagyközönség számára még izgalmasabb versenyt, a pilóták számára pedig még nagyobb küzdelmet jelent majd.”

Ahhoz, hogy minél könnyebben átálljanak az Edge modellek használatára, az utánpótlás mezőny pilótái nemrég egy edzőtáborban gyakorolhattak az új gépekkel.

Hogy mi a különbség az Extra és az Edge gépek között? A legnyilvánvalóbb, hogy az Extra 330LX egy kétüléses gép, míg a Zivko Aeronautics Edge 540-nek mindössze egy ülése van: a pilótáé. Szintén a különbségek között említhetjük az emelkedési rátát (percenként 1100 méter az Edge és 960 méter az Extra esetében), a forgási rátát (az Edge gépeknél másodpercenként 420 fok, az Extránál 400) valamint a végsebességet (425,97 km/óra - 230 csomó az Edge javára és 405 km/óra - 219 csomó az Extra esetében).

A szabályok értelmében a Red Bull Air Race által biztosított minden új Challenger Cup gép szabványosított és a motorra vonatkozó szigorú szabályoknak tesz eleget. Mindez egyenlő feltételeket biztosít az utánpótlás mezőny pilótáinak, így sportszerű, de mégis szoros versenyekre számíthat a közönség 2018-ban.

Változást hoz a következő szezonra az új G-erő szabályozás is. A biztonság érdekében a Master Class pilótáit a versenypályákon nem terhelheti több, mint 10G erőhatás. Az új, erőteljesebb gépekkel ugyanezt a határt kell betartaniuk a Challenger Class pilótáinak is.

A Master Class számára korábban automatikusan kizárást (DNF – Did Not Finish) eredményező 0,6 másodpercnél tovább tartó 10G erőhatár túllépés 2018-ban két másodperces büntetést von maga után, így a pilóta folytathatja a versenyt. A 12G elérése azonban továbbra is azonnali kizárással jár. A Challenger Class mezőnyében 10G túllépésért két másodperces büntetés jár, a 11G-s erőhatár elérése pedig kizárást eredményez.

Csakúgy, mint eddig, az utánpótlás mezőny pilótái ugyanazokon a helyszíneken repülnek majd, mint a Master Class versenyzői, de 2018-tól nem mindannyian versenyezhetnek az összes állomáson. Az új szabályok értelmében a Challenger Class pilóták a világbajnokság első hét futamából legalább négy fordulóban repülnek. Ezt követően, ahogy 2017-ben is, a pilóták legjobb négy eredménye adódik össze, és közülük a legjobban teljesítő hat versenyző repülhet az utolsó futamon. A döntőn megszerzett pontok hozzáadódnak a meglévő legjobb négy eredményhez, az így kialakult rangsorban a legtöbb ponttal rendelkező pilóta nyeri el a Challenger Cup bajnoki címét.

A lengyel Luke Czepiela, a 2017-es Challenger Cup harmadik helyezettje izgatottan készül a 2018-as szezonra. „Alig várom, hogy az Edge modellel versenyezzek, imádom ezt a repülőgépet” – árulta el Czepiela. „Sokkal többre képes, mint az Extra, és bízom benne, hogy így egy minden eddiginél izgalmasabb szezonnak nézünk elébe!”

 

2018-as Red Bull Air Race versenynaptár:

Február 2-3.:                 Abu-Dzabi, Egyesült Arab Emírségek

Április 21-22.:               Cannes, Franciaország

Május 26-27.:                Európa, helyszín nem végleges

Június 23-24.:               Budapest, Magyarország

Augusztus 4-5.:             Ázsia, helyszín nem végleges

Augusztus 25-26.:         Kazany, Oroszország

Október 6-7.:                Indianapolis, Egyesült Államok

November:                   Ázsia, helyszín nem végleges

 

A Red Bull Air Race-ről

A 2003-ban létrehozott Red Bull Air Race Világbajnokság versenysorozata több mint 80 versenyt rendezett meg a világ minden táján. A Red Bull Air Race Világbajnokság a világ legjobb műrepülő pilótáit vonultatja fel egy sebességet, precizitást és ügyességet ötvöző versenyen. A világ leggyorsabb, legfürgébb és legkönnyebb sportrepülőiben ülő pilóták 25 méter magas légi kapukból kialakított alacsony versenypályán navigálnak akár 370 kilométer/órás sebességgel és időnként 10 G-s terhelés mellett. 2014-ben rendezték meg először a Challenger Cup elnevezésű versenysorozatot, mely lehetőséget biztosít az új pilóták számára, hogy olyan szintre fejlesszék repülőtudásukat, amelynek birtokában továbbléphetnek a Világbajnokság legjobbjait egyesítő Master Class osztályba.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!

Még több friss hír

2018. 02. 05., 14:10
Az egészségügyi szakdolgozók idén novemberben esedékes 8 százalékos béremelését előrehozták január 1-re - jelentette be az emberi erőforrások minisztere szerdán, budapesti sajtótájékoztatón, miután újabb sztrájktárgyalási forduló zajlott a kormány és a reprezentatív szakszervezetek között.
2018. 01. 18., 14:58
Minden évben az adóbevallások leadásával együtt nyilatkozhatunk adónk 1+1%-ának felajánlásáról. Kérjük Tagjainkat és Szimpatizánsainkat, hogy az idén is támogassák adójuk 1%-val a Honvédszakszervezet által alapított Katonákért Közhasznú Alapítványt.
2018. 02. 05., 13:47
társadalombiztosítás területén, akár az egészségbiztosításban, akár a nyugellátásoknál, akár a megváltozott munkaképességű személyek ellátásainál az ellátások összege több ellátásfajtánál egy általános mérőszámhoz igazodik, nem a jogosult egyéni jövedelméhez. Ilyen általános mérőszám a minimálbér, illetve az öregségi nyugdíj legkisebb összege. Ezen túlmenően bizonyos ellátások ún. fix összegűek, azaz szintén nem az egyéni keresetektől, jövedelemtől függenek, hanem mindenki számára azonosan határozzák meg.
2018-02-05 13:56:44
2018. januártól széles körben módosultak a családokat pénzügyi szempontból segítő rendelkezések. Cikkünkben összeszedtük, hogy milyen változások léptek életbe ettől az évtől.
2018-02-05 11:54:52
Egy történelmi pillanat részesei lehetünk, és ez örömmel tölt el minden magyar embert, a Magyar Honvédség katonáit pedig különösen, hiszen a légiszállítási képesség fontos, különösen a mai modern világban - mondta dr. Simicskó István február 2-án, pénteken, Kecskeméten. A honvédelmi miniszter az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison tartott sajtótájékoztatón hivatalosan is bemutatta a Magyar Honvédség két új csapatszállító repülőgépét.
2018-02-01 15:44:54
Egy hadsereg igazi ereje mindig hitében és szellemiségében rejlik, a százhetven éves Magyar Honvédségnek pedig mindig is a rendíthetetlen bátorság és hazaszeretet adta a karakterét – mondta dr. Simicskó István honvédelmi miniszter január 30-án Budapesten, a kétszáz esztendeje született Görgei Artúr tiszteletére rendezett megemlékezésen, ahol a Honvédszakszervezet részéről Czövek János elnök vett részt...
2018-01-31 11:34:38
Szolnokon a MH. 34 Bercsényi László Különleges Műveleti Zászlóalj és a MH. 88. Könnyű Vegyes Zászlóalj összeolvadásából megalakuló MH 2. vitéz Bertalan Árpád Különleges Rendeltetésű Ezred 2017. szeptember 01-jén Szolnok város napján a Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében dandárrá alakult…
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 03., 12:20
Nagy hangsúlyt kell fektetni a toborzóirodákban nyújtott szolgáltatásokra, de a példamutató katona a legjobb toborzó.
2017. 03. 03., 12:17
2026-ra a térség egyik legmeghatározóbb haderejévé fejlesztik a Magyar Honvédséget.
2017. 01. 13., 16:44

Esküt tettek a határvadászok

Az illegális migráció növekedése miatt tavaly augusztusban határozott a kormány a Készenléti Rendőrség létszámának növeléséről. A határvadászok elsőként hivatásos állományba vett tagjai január 12-én, csütörtökön tették le az esküt.
2017. 01. 13., 16:40
Márciusban érkeznek meg Szolnokra azok a kiképző, felderítő és futárrepülőgépek, amelyeket a cseh Zlin Aircraft gyártócégtől vásároltak meg a Magyar Honvédségnek.

  JETfly Magazin

A mai napon, 2018. február 16-án, pénteken, helyi idő szerint 11 óra körül lezuhant a Török Légierő egyik SF-260D típusú kiképző repülőgépe. A repülőgép kétfős személyzete életét vesztette a katasztrófában.

  Háború Művészete magazin

Brüsszelben tanácskoztak az észak-atlanti katonai szövetség védelmi miniszterei február 14–15-én. A Budapestről kiutazó magyar küldöttséget Vargha Tamás honvédelmi miniszterhelyettes vezette. A delegációhoz a helyszínen csatlakozott Sztáray Péter, Magyarország NATO-nagykövete.