2017. 12. 11. hétfő
Árpád
: 315 Ft   : 268 Ft Benzin: 325 Ft/l   Dízel: 323 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új repülőgépek és szabályok fokozzák az izgalmakat a Red Bull Air Race 2018-as versenysorozatában

JETfly  |  2017. 12. 07., 11:13

A megújult szabályoknak köszönhetően minden eddiginél eseménydúsabbnak ígérkezik a Red Bull Air Race 2018-as versenysorozata Master és Challenger kategóriában egyaránt.

Ráadásul – először a 2014-ben indult Challenger Cup történetében – a világbajnokság utánpótlás kategóriájában új repülőgépek is versenybe szállnak: az Extra 330LX-et a még gyorsabb és erőteljesebb Edge 540 V2 váltja majd a következő szezonban.

2014-ben hozták létre a Red Bull Air Race második versenykategóriáját, a Challenger Cup-ot, azzal a céllal, hogy a pilótáknak segítsen meglévő repülőtudásukat az Air Race versenykörülményei között olyan szintre fejleszteni, amellyel lehetőségük nyílik továbblépni a Master Class mezőnybe. Az Extra 330LX versenyrepülő kiváló gépként szolgált számukra az elmúlt négy szezonban, a pilóták most mégis izgatottan várják, hogy váltsanak, és az Edge 540 V2-vel vágjanak neki az új világbajnokságnak.

„Ez a gép elképesztően gyors. Ahogy kipróbáltam, azonnal otthonosan éreztem magam benne, és a teljesítményének köszönhetően még a pálya is sokkal egyszerűbbnek tűnt” – mondta el a Challenger Class magyar színekben versenyző pilótája, Genevey Dániel. „Ám ettől a verseny nem válik könnyebbé: az új gép kitolja a határainkat az utánpótlás mezőnyben, ami a nagyközönség számára még izgalmasabb versenyt, a pilóták számára pedig még nagyobb küzdelmet jelent majd.”

Ahhoz, hogy minél könnyebben átálljanak az Edge modellek használatára, az utánpótlás mezőny pilótái nemrég egy edzőtáborban gyakorolhattak az új gépekkel.

Hogy mi a különbség az Extra és az Edge gépek között? A legnyilvánvalóbb, hogy az Extra 330LX egy kétüléses gép, míg a Zivko Aeronautics Edge 540-nek mindössze egy ülése van: a pilótáé. Szintén a különbségek között említhetjük az emelkedési rátát (percenként 1100 méter az Edge és 960 méter az Extra esetében), a forgási rátát (az Edge gépeknél másodpercenként 420 fok, az Extránál 400) valamint a végsebességet (425,97 km/óra - 230 csomó az Edge javára és 405 km/óra - 219 csomó az Extra esetében).

A szabályok értelmében a Red Bull Air Race által biztosított minden új Challenger Cup gép szabványosított és a motorra vonatkozó szigorú szabályoknak tesz eleget. Mindez egyenlő feltételeket biztosít az utánpótlás mezőny pilótáinak, így sportszerű, de mégis szoros versenyekre számíthat a közönség 2018-ban.

Változást hoz a következő szezonra az új G-erő szabályozás is. A biztonság érdekében a Master Class pilótáit a versenypályákon nem terhelheti több, mint 10G erőhatás. Az új, erőteljesebb gépekkel ugyanezt a határt kell betartaniuk a Challenger Class pilótáinak is.

A Master Class számára korábban automatikusan kizárást (DNF – Did Not Finish) eredményező 0,6 másodpercnél tovább tartó 10G erőhatár túllépés 2018-ban két másodperces büntetést von maga után, így a pilóta folytathatja a versenyt. A 12G elérése azonban továbbra is azonnali kizárással jár. A Challenger Class mezőnyében 10G túllépésért két másodperces büntetés jár, a 11G-s erőhatár elérése pedig kizárást eredményez.

Csakúgy, mint eddig, az utánpótlás mezőny pilótái ugyanazokon a helyszíneken repülnek majd, mint a Master Class versenyzői, de 2018-tól nem mindannyian versenyezhetnek az összes állomáson. Az új szabályok értelmében a Challenger Class pilóták a világbajnokság első hét futamából legalább négy fordulóban repülnek. Ezt követően, ahogy 2017-ben is, a pilóták legjobb négy eredménye adódik össze, és közülük a legjobban teljesítő hat versenyző repülhet az utolsó futamon. A döntőn megszerzett pontok hozzáadódnak a meglévő legjobb négy eredményhez, az így kialakult rangsorban a legtöbb ponttal rendelkező pilóta nyeri el a Challenger Cup bajnoki címét.

A lengyel Luke Czepiela, a 2017-es Challenger Cup harmadik helyezettje izgatottan készül a 2018-as szezonra. „Alig várom, hogy az Edge modellel versenyezzek, imádom ezt a repülőgépet” – árulta el Czepiela. „Sokkal többre képes, mint az Extra, és bízom benne, hogy így egy minden eddiginél izgalmasabb szezonnak nézünk elébe!”

 

2018-as Red Bull Air Race versenynaptár:

Február 2-3.:                 Abu-Dzabi, Egyesült Arab Emírségek

Április 21-22.:               Cannes, Franciaország

Május 26-27.:                Európa, helyszín nem végleges

Június 23-24.:               Budapest, Magyarország

Augusztus 4-5.:             Ázsia, helyszín nem végleges

Augusztus 25-26.:         Kazany, Oroszország

Október 6-7.:                Indianapolis, Egyesült Államok

November:                   Ázsia, helyszín nem végleges

 

A Red Bull Air Race-ről

A 2003-ban létrehozott Red Bull Air Race Világbajnokság versenysorozata több mint 80 versenyt rendezett meg a világ minden táján. A Red Bull Air Race Világbajnokság a világ legjobb műrepülő pilótáit vonultatja fel egy sebességet, precizitást és ügyességet ötvöző versenyen. A világ leggyorsabb, legfürgébb és legkönnyebb sportrepülőiben ülő pilóták 25 méter magas légi kapukból kialakított alacsony versenypályán navigálnak akár 370 kilométer/órás sebességgel és időnként 10 G-s terhelés mellett. 2014-ben rendezték meg először a Challenger Cup elnevezésű versenysorozatot, mely lehetőséget biztosít az új pilóták számára, hogy olyan szintre fejlesszék repülőtudásukat, amelynek birtokában továbbléphetnek a Világbajnokság legjobbjait egyesítő Master Class osztályba.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 10. 13., 11:33
A Honvédszakszervezet hagyományaihoz híven ez év végén 2017. december 09-én 15 órai kezdettel ismét megrendezi a Fővárosi Nagycirkuszban tartandó rendezvényét megköszönve ezzel Tagjainknak az egész éves munkát…
2017. 12. 01., 11:55
2017. november 30-án a LIGA Tanács tisztújító ülését tartotta Budapesten. A tagszervezetek küldöttei szinte teljes egészében újjáválasztották a korábbi tisztségviselőket, így 99,1 százalékos szavazataránnyal Doszpolyné dr. Mészáros Melindát, a szervezet 2016 májusában megválasztott elnökét.
2017. 11. 28., 12:31
2017. november 21-én a HR Portál hosszabb interjút közölt a LIGA Szakszervezetek elnökével. A lap dr. Mészáros Melindát többek között a szakszervezetek terveiről, a munkaerő-piaci változásokról és a szakszervezetek-kormány tárgyalásokról kérdezte.
2017-11-28 12:28:20
Vasárnap kora délután a Vörösmarty téren és környékén szolgálatot teljesítő katonák arra lettek figyelmesek, hogy egy férfi összeesik az utcán. Az MH Katonai Rendészeti Központ állományába tartozó Bagyura János törzszászlós és Dusnoki István szakaszvezető azonnal értesítette az adventi vásár egészségügyi biztosításáért felelős szakembereit.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 03., 12:20
Nagy hangsúlyt kell fektetni a toborzóirodákban nyújtott szolgáltatásokra, de a példamutató katona a legjobb toborzó.
2017. 03. 03., 12:17
2026-ra a térség egyik legmeghatározóbb haderejévé fejlesztik a Magyar Honvédséget.
2017. 01. 13., 16:44

Esküt tettek a határvadászok

Az illegális migráció növekedése miatt tavaly augusztusban határozott a kormány a Készenléti Rendőrség létszámának növeléséről. A határvadászok elsőként hivatásos állományba vett tagjai január 12-én, csütörtökön tették le az esküt.
2017. 01. 13., 16:40
Márciusban érkeznek meg Szolnokra azok a kiképző, felderítő és futárrepülőgépek, amelyeket a cseh Zlin Aircraft gyártócégtől vásároltak meg a Magyar Honvédségnek.

  JETfly Magazin

A megújult szabályoknak köszönhetően minden eddiginél eseménydúsabbnak ígérkezik a Red Bull Air Race 2018-as versenysorozata Master és Challenger kategóriában egyaránt.

  Háború Művészete magazin

Régóta várják az Amerikai Légierő Stratégiai Parancsnokságán a 76 darabos Boeing B-52H flotta hajtóműveinek újabb típusokra cserélését.