2024. 03. 29. péntek
Auguszta
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 583 Ft/l   Dízel: 614 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Friss hírek az ukrán Mi-24-esekről

Friss hírek az ukrán Mi-24-esekről
Art of WAR  |  2016. 05. 27., 14:50

Megújulnak az ukrán Mi-24-es harci helikopterek.

Az „Ukroboronprom” ukrán állami konszern hivatalos közleményt tett közzé, melyben bejelentette, hogy egyik leányvállalata, az „Aviakon” (Konotopszkij Légijármű-javító Üzem) szakemberei az idei év elején sikeresen felújítottak és modernizáltak 14 darab Mi-24-es helikoptert.

A felújított gépek közül 7 darab az Ukrán Honvédelmi Minisztérium megrendelésére készült, a másik 7 darab pedig az Algír Légierő Super Hind Mk III helikopterei, amelyek egy 2012-es szerződés alapján kerültek az ukrán céghez. Roman Romanov, az „Ukroboronprom” vezérigazgatója szerint fontos momentum, hogy az „Aviakon” nem csak a hazai helikopterállomány minőségi karbantartására, de a külföldi megrendelések kielégítésére is képes.

Külön érdekessége még a sajtóközleménynek, hogy ez az első alkalom, amikor fotót is közreadnak a Mi-24PU2-esről. A fotón repülés közben látható a Mi-24PU2 (az ukrán Mi-24P-k modernizációjának részeként létrehozott példány), amiből arra lehet következtetni, hogy az „Aviakon” többéves munka után végre befejezte a gépet és megkezdődött a tesztüzem, a beépített berendezések repülés közbeni kipróbálása.

A modernizálás az ukrán ipari kapacitás felhasználásával történik, ugyanakkor francia céget is bevontak: a Sagem fedélzeti rendszerének integrálásával lehetővé vált az ukrán fejlesztésű Barer-V harckocsielhárító-rakéta komplexum alkalmazása (a Barer-V a LUCS tervezőiroda fejlesztése).

Az első Mi-24P példányok modernizálása még 2011-ben megkezdődött, de szinte azonnal jelentkeztek a problémák is – sok gondot okozott a francia technika összepárosítása az eredeti avionikával, plusz még finanszírozási gondok is jelentkeztek. 2014-re azonban ezek megoldódtak és sikerült összeházasítani a Sagem Euroflir 410 elektrooptikai rendszerét a „hazai” LKK-V lézervezérlővel. Az öröm nem tartott sokáig, ugyanis 2015-ben a francia beszállítás problémái miatt a tervezőmérnökök úgy döntöttek, hogy inkább a lengyelekkel kooperálnak. Így került a fedélzeti rendszerek közé a lengyel RSZO S.A. PNL 3 Bielik éjellátó berendezése a THL-5NV sisakkal ( a W-3PL Głuszec kutató-mentő helikopteren is ezt használják). A típus kilátásai azonban nem túl rózsásak: kérdéses, hogy az ukrán állam tudja-e finanszírozni az igen költséges fejlesztéseket a jövőben.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 01. 05., 10:17
Eddig Európa számos országában irigykedve figyelték katonatársaink, hogy nálunk szakszervezet működhet. Ez a jog tényszerűleg még az európai unióban is különleges kiváltság volt, amelyet a végletekig próbáltunk megőrizni. Az alapításunk, azaz 1991 óta eltelt több mint 32 év alatt folyamatosan azon küzdöttek elődeink, hogy a civil szférában megszokott jogok illessék meg a katonákat is, vagy legalább ahhoz erősen közelítő szintet sikerüljön elérni mind az egyéni, mind a kollektív jogérvényesítés terén...
2024. 02. 23., 10:44
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Honvéd Érdekképviseleti Szervezet szabályzói szerint a tagdíj mértéke változik. A befizetendő tagdíjak 2024. március 1.-től...
2023. 12. 15., 11:16
Tisztelt Tagunk! Ezúton szeretném Önt tájékoztatni, hogy a Honvédszakszervezet (HOSZ) a jogszabályi környezet változásaira reagálva, valamint a szervezet működésének folyamatos biztosítása érdekében új Alapszabályt fogadott el és hamarosan Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) néven folytatja tevékenységét.

  JETfly Magazin

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.

  Háború Művészete magazin

Széchenyi 2020 europai szociális alap.