2024. 03. 19. kedd
Bánk, József
: 394 Ft   : 362 Ft Benzin: 583 Ft/l   Dízel: 614 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mínusz 50 fokos fagyban tesztelik a Mi-171A2-est

Mínusz 50 fokos fagyban tesztelik a Mi-171A2-est
Art of WAR  |  2018. 01. 18., 11:14
Mínusz 50 fokos fagyban tesztelik a Mi-171A2-est

Jakutszk repülőterén január 11-én extrém időjárási körülmények között megkezdődött a Moszkvai Helikoptergyártó Üzem Mi-171A2 típusának tesztrepülése. A helikoptert a Volga-Dnyeper légitársaság An-124-100 Ruszlán teherszállító repülőgépe szállította a helyszínre.

Szergej Romanenko, a Moszkvai Helikoptergyártó Üzem ügyvezetője igazgatója a sajtónak nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a hazai és nemzetközi megrendelők már régóta várják a Mi-8-as család legmodernebb változatát, ennek tudható be a fokozott figyelem is, ami a típust övezi.

A mostani teszten a fő figyelmet a segédberendezések és a jégtelenítő rendszer extrém hidegben történő működésére fordítják. A hatósági engedélyezés érdekében a nagy hideg nem befolyásolhatja a rendszerek biztonságos működését. A teszteket -50°С alatti hőmérsékleten végzik és minden olyan részegységet érint, amelyek a helikopter teljes terheléssel történő üzemeltetéséhez szükségesek. Az extrém hidegben jó eséllyel fel tudják tárni az összes olyan hiányosságot – mechanikai meghibásodásokat, kenőanyagok dermedését, hajtómű-indítási problémák, fedélzeti műszerek és elektronika hibái – amelyek kiküszöbölése elengedhetetlen a szélsőséges időjárási körülmények közötti üzemhez.

A „Jakutszk” repülőtér gond nélkül képes a repülő technika kiszolgálására és a repülések biztosítására sarkvidéki feltételek mellett, így előszeretettel használják az új típusok teszteléséhez. Ez a reptér adott otthon olyan típusok teszteléséhez, mint az Il-96, Il-96 400Т, Тu-214, Тu-334, Boeing 757, 777-300ER, Airbus A319, А310, А340, Bе-200CsSz kétéltű repülőgép, Аn-148, 2017-ben pedig a Boeing 737 MAX-ot és az Ansat helikoptert kínozták itt.

A Mi-171A2 a legújabb többcélú helikopter, melyet a Mi-8/17-as alapjaira építve hoztak létre 2014-ben. Erőforrása a Mi-28-as harci helikopter hajtóművének polgári változata, a VK-2500PSz-03, amely már számítógép-vezérelt. A forgószárnyak teljesen kompozit anyagúak, a farokrotor kialakítása pedig a hatékonyabb aerodinamikájú X-formát követi. Csúcssebessége 280 km/h, belső üzemanyagtartályaival 800 km-t képes megtenni. Maximális felszálló tömege 13 000 kg, belső terhet 4 tonnát, külső függesztésként 5 tonnát képes szállítani.

 

 

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 01. 05., 10:17
Eddig Európa számos országában irigykedve figyelték katonatársaink, hogy nálunk szakszervezet működhet. Ez a jog tényszerűleg még az európai unióban is különleges kiváltság volt, amelyet a végletekig próbáltunk megőrizni. Az alapításunk, azaz 1991 óta eltelt több mint 32 év alatt folyamatosan azon küzdöttek elődeink, hogy a civil szférában megszokott jogok illessék meg a katonákat is, vagy legalább ahhoz erősen közelítő szintet sikerüljön elérni mind az egyéni, mind a kollektív jogérvényesítés terén...
2024. 02. 23., 10:44
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Honvéd Érdekképviseleti Szervezet szabályzói szerint a tagdíj mértéke változik. A befizetendő tagdíjak 2024. március 1.-től...
2023. 12. 15., 11:16
Tisztelt Tagunk! Ezúton szeretném Önt tájékoztatni, hogy a Honvédszakszervezet (HOSZ) a jogszabályi környezet változásaira reagálva, valamint a szervezet működésének folyamatos biztosítása érdekében új Alapszabályt fogadott el és hamarosan Honvéd Érdekképviseleti Szervezet (HÉSZ) néven folytatja tevékenységét.

  JETfly Magazin

Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.

  Háború Művészete magazin

2024-ben az EUFOR parancsnoki teendőit ellátó nemzet, így magyar csoport biztosítja a misszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét. Beszélgetés a misszióra való felkészülés részleteiről és a külföldi szolgálat körülményeiről Dajka Attila alezredessel, az EUFOR Helikopter Alegység parancsnokával és dr. Forgács Levente hadnaggyal, az alegység egyik orvosával.
Széchenyi 2020 europai szociális alap.