2024. 05. 18. szombat
Alexandra, Erik
: 388 Ft   : 358 Ft Benzin: 583 Ft/l   Dízel: 614 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Elektromágneses katapultok tesztjei az épülő John F. Kennedy repülőgép-hordozón

Elektromágneses katapultok tesztjei az épülő John F. Kennedy repülőgép-hordozón
Art of WAR  |  2024. 04. 18., 13:09
Elektromágneses katapultok tesztjei az épülő John F. Kennedy repülőgép-hordozón

A Huntington Ingalls Industries newport news-i hajógyárában a közelmúltban kezdték el a befejezéséhez közeledő USS John F. Kennedy (CVN 79) nukleáris meghajtású repülőgép-hordozó elektromágneses katapultjainak tesztelését.

A Huntington Ingalls Industries newport news-i hajógyárában a közelmúltban kezdték el a befejezéséhez közeledő USS John F. Kennedy (CVN 79) nukleáris meghajtású repülőgép-hordozó elektromágneses katapultjainak tesztelését. Az EMALS rendszert a General Atomics tervezte az amerikai haditengerészet felkérésére, hogy ezzel váltsák le a hagyományos, a hordozókon régóta használatban lévő gőzkatapultokat. A rendszer előnye, hogy kevésbé bonyolult, könnyebb, lényegesen jobban adaptálható az indítandó repülőgépek tömegéhez és így mind azok szerkezetét, mind személyzetük szervezetét kisebb megterhelésnek teszi ki.

A február óta folyó tesztek során, az orrba telepített két elektromágneses katapulton először terhelés nélküli próbákat végeztek, majd ezek sikeressége után, elkezdődtek a terheléses próbák. Az ilyen jellegű kísérletekhez a gőzkatapultok bevezetése idején - az ötvenes években - leselejtezett repülőgépeket használtak, de később már sokkal olcsóbb módszerre tértek át. Jelenleg a mintegy 90 méter hosszú indítópályákról, különböző tömegű (a legnagyobb kb. 40 tonnás), négykerekű, nagyjából autó nagyságú tesztkocsikat lőnek ki a James-folyóba, ezzel szimulálva a különböző terheléssel  indítandó harci repülőgépeket. Az élénk narancsvörös színre festett teszttárgyakat, később kiemelik és újból felhasználják.

A távlati tervek szerint az Amerikai Haditengerészet régebbi, Nimitz-osztályú hordozóin évtizedek óta megbízhatóan működő gőzkatapultokat is az EMALS rendszerre kívánják lecserélni, annak ellenére, hogy azt az elmúlt években a felmerült, nehezen megoldható megbízhatósági problémák és a növekvő költségek miatt több kemény bírálat érte. Az új, Gerald R. Ford-osztály egységei, így a már hadrendbe állt USS Gerald R. Ford (CVN 78) a jelenleg a Kennedy mellett ugyancsak Newport News – ban épülő USS Enterprise (CVN 80) és a Doris Miller (CVN 81) pedig már eleve az új rendszerrel lesz felszerelve.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 23., 10:44
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Honvéd Érdekképviseleti Szervezet szabályzói szerint a tagdíj mértéke változik. A befizetendő tagdíjak 2024. március 1.-től...
2024. 05. 07., 10:09
A kihasználtságra és a tapasztalatokra való tekintettel a szerdai meghosszabbított nyitva tartást kizárólag előzetes egeztetés alapján biztosítjuk!
2022. 07. 19., 11:59
A LIGA Szakszervezetek támogatásával a csatolt linken szereplő üdülési lehetőségeket érhetik el tajgaink a 2024-es évben. Ehhez mindössze rendszeres tagdíjfizetés és a tagkártya felmutatása szükséges.
2024-05-15 10:13:12
Sobri Jóska Élménypark 2024.05.26-án és 2024.06.02.-án Egésznapos felhőtlen szórakozást nyújt kicsiknek és nagyoknak a Kislődi Sobri Jóska Élmény és Kalandpark...

  JETfly Magazin

Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.

  Háború Művészete magazin

Az Airbus Helicopters friss bejelentése értelmében, új rendelés érkezett a H145M típusú könnyű, többfeladatú forgószárnyasra: Brunei hat példányt rendelt a hazánk által is hadrendbe állított helikopterből.
Széchenyi 2020 europai szociális alap.