szechenyi-terv-plusz
2025. 01. 20. hétfő
Fábián, Sebestyén
: 413 Ft   : 401 Ft Benzin: 583 Ft/l   Dízel: 614 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kerítés védi a magyar-szerb határt

Hosz  |  2015. 09. 18., 09:07

 A Magyar Honvédség szeptember 9-én kezdte meg a Határozott Fellépés 2015 elnevezésű gyakorlatát, amelynek célja, hogy a katonák felkészüljenek azon feladatokra, amelyek a tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet kezelése érdekében elfogadott jogszabály-módosításokkal várhatnak rájuk. A magyar-szerb határ közelében azonban már a gyakorlat előtt voltak katonai egységek, hiszen vezetésükkel épült meg a 175 kilométer hosszú ideiglenes biztonsági határzár…

Zsóri Ferenc őrnagy, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság müszaki tisztje, az ideiglenes biztonsági határzár tervezéséért és építésének koordinálásáért felelős szakembere a honvedelem.hu érdeklődésére elmondta: a munka a politikai egyeztetésekkel, a tervezéssel, valamint a rendelkezésre álló erők, eszközök felmérésével június második felében kezdődött.

Július 13-18. között az úgynevezett referenciaszakaszt építették meg, amely a tervezéshez szükséges alapadatok és normaértékek meghatározására szolgált, illetve ekkor döntöttek a kerítés építése során alkalmazandó technológiáról is. „Az építés végrehajtásáért felelős katonai erők és eszközök átcsoportosítása július 13-án kezdődött meg. A munka augusztus végéig tartott. Ekkora a teljes szerb-magyar határszakaszt müszaki zárrendszerrel, vagy pedig müszaki zárrendszerrel és ideiglenes müszaki határzárral lezártuk” - emelte ki Zsóri őrnagy, akitől megtudtuk azt is, hogy augusztus első felében napi 10-12 órás munkarendben dolgoztak, majd a nemzeti ünnepet követően áttértek a napi két müszakos építési rendre.

Az ideiglenes biztonsági határzár különböző szerkezeti elemekből áll. A terület földrajzi viszonyai határozták meg a kiépítettséget és annak módját. Az úgynevezett vízügyi területeken - azaz élővíz-csatornákon, holtágakon, illetve a Tiszán - alapvetően gyoda (azaz gyorstelepítésü drótakadály) gúlákat alkalmaztak, de voltak olyan szakaszok, ahol csak az úgynevezett müszaki rendszer épült ki. Utóbbiak közé tartozik például a Köröséri-főcsatorna teljes, 16 kilométeres szakasza. „Az összes többi szakaszon a müszaki rendszerre épült rá az ideiglenes biztonsági határzár. A müszaki rendszert úgy kell elképzelni, hogy a négy sorban egymásra rakott gyodához kapcsoltuk hozzá az acéloszlopokra helyezett drótfonatokat, amelyeknek a tetejére még egy újabb gyoda-hengert tettünk. Ehhez csatlakozik még egy manőverút is, amit szintén ki kellett építeni” - mondta Zsóri Ferenc.

Forrás: honvedelem.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 03. 01., 12:35
Örömmel tájékoztatjuk önöket, hogy 2024. július 1-től a Honvéd Érdekképviseleti Szervezet minden egészségpénztári tagsággal rendelkező tagjának rendszeres támogatást biztosít.
2024. 07. 25., 13:35
A Magyar Közlöny 2024. évi 69. számában 2024. június 28-án kihirdetésre került a honvédek jogállásáról szóló 137/2024. (VI. 28.) Korm. rendelet (Hjkr.)

  JETfly Magazin

Az ázsiai e-kereskedelem növekedése az egyik motorja a légi teherszállításban tapasztalható keresletnövekedésnek. Ennek kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két új teherszállító gépet állít forgalomba és 15 százalékkal növeli szállítókapacitását.

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.
Széchenyi 2020 europai szociális alap.