2024. 05. 26.
Evelin, Fülöp
: 386 Ft   : 356 Ft Benzin: 583 Ft/l   Dízel: 614 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kerítés védi a magyar-szerb határt

Hosz  |  2015. 09. 18., 09:07

 A Magyar Honvédség szeptember 9-én kezdte meg a Határozott Fellépés 2015 elnevezésű gyakorlatát, amelynek célja, hogy a katonák felkészüljenek azon feladatokra, amelyek a tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet kezelése érdekében elfogadott jogszabály-módosításokkal várhatnak rájuk. A magyar-szerb határ közelében azonban már a gyakorlat előtt voltak katonai egységek, hiszen vezetésükkel épült meg a 175 kilométer hosszú ideiglenes biztonsági határzár…

Zsóri Ferenc őrnagy, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság müszaki tisztje, az ideiglenes biztonsági határzár tervezéséért és építésének koordinálásáért felelős szakembere a honvedelem.hu érdeklődésére elmondta: a munka a politikai egyeztetésekkel, a tervezéssel, valamint a rendelkezésre álló erők, eszközök felmérésével június második felében kezdődött.

Július 13-18. között az úgynevezett referenciaszakaszt építették meg, amely a tervezéshez szükséges alapadatok és normaértékek meghatározására szolgált, illetve ekkor döntöttek a kerítés építése során alkalmazandó technológiáról is. „Az építés végrehajtásáért felelős katonai erők és eszközök átcsoportosítása július 13-án kezdődött meg. A munka augusztus végéig tartott. Ekkora a teljes szerb-magyar határszakaszt müszaki zárrendszerrel, vagy pedig müszaki zárrendszerrel és ideiglenes müszaki határzárral lezártuk” - emelte ki Zsóri őrnagy, akitől megtudtuk azt is, hogy augusztus első felében napi 10-12 órás munkarendben dolgoztak, majd a nemzeti ünnepet követően áttértek a napi két müszakos építési rendre.

Az ideiglenes biztonsági határzár különböző szerkezeti elemekből áll. A terület földrajzi viszonyai határozták meg a kiépítettséget és annak módját. Az úgynevezett vízügyi területeken - azaz élővíz-csatornákon, holtágakon, illetve a Tiszán - alapvetően gyoda (azaz gyorstelepítésü drótakadály) gúlákat alkalmaztak, de voltak olyan szakaszok, ahol csak az úgynevezett müszaki rendszer épült ki. Utóbbiak közé tartozik például a Köröséri-főcsatorna teljes, 16 kilométeres szakasza. „Az összes többi szakaszon a müszaki rendszerre épült rá az ideiglenes biztonsági határzár. A müszaki rendszert úgy kell elképzelni, hogy a négy sorban egymásra rakott gyodához kapcsoltuk hozzá az acéloszlopokra helyezett drótfonatokat, amelyeknek a tetejére még egy újabb gyoda-hengert tettünk. Ehhez csatlakozik még egy manőverút is, amit szintén ki kellett építeni” - mondta Zsóri Ferenc.

Forrás: honvedelem.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 02. 23., 10:44
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Honvéd Érdekképviseleti Szervezet szabályzói szerint a tagdíj mértéke változik. A befizetendő tagdíjak 2024. március 1.-től...
2024. 05. 07., 10:09
A kihasználtságra és a tapasztalatokra való tekintettel a szerdai meghosszabbított nyitva tartást kizárólag előzetes egeztetés alapján biztosítjuk!
2022. 07. 19., 11:59
A LIGA Szakszervezetek támogatásával a csatolt linken szereplő üdülési lehetőségeket érhetik el tajgaink a 2024-es évben. Ehhez mindössze rendszeres tagdíjfizetés és a tagkártya felmutatása szükséges.

  JETfly Magazin

  Háború Művészete magazin

A Flotprom internetes szakportál 2024. május 2-án közzétett információi szerint a Volga mellett fekvő Zelenodolszkban működő Gorkij Hajógyárban, a hónap folyamán két új hadihajót bocsátanak vízre, a Karakurt-osztályú (Project 22800) Tájfun korvettet és a Project 22160 típusú, Viktor Velikij járőrhajót.
Széchenyi 2020 europai szociális alap.