2024. 05. 18. szombat
Alexandra, Erik
: 388 Ft   : 358 Ft Benzin: 583 Ft/l   Dízel: 614 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kanada is külföldön folytatja vadászpilótái kiképzését

Kanada is külföldön folytatja vadászpilótái kiképzését
JETfly  |  2024. 04. 10., 15:55
Kanada is külföldön folytatja vadászpilótái kiképzését

Mint ahogy arról már közösségi oldalunkon is beszámoltunk, 2024. március 8-án egy korszak véget ért a Kanadai Királyi Légierő történetében, melynek következtében a nagy múltra visszatekintő pilótaképző rendszerük is átalakul.

Cold Lake bázisán hivatalosan 2024. március 8-án deaktiválták a 419. "MOOSE" Harcászati Kiképző Századot, ahol a CT-155 Hawk flottán képezték ki a jövő vadászpilótáit, beleértve a közelmúltban záródott NFTC programban résztvevő nemzetek (Magyarország) leendő hajózóit is. A század deaktiválásával párhuzamosan a képzést külföldre szervezi ki Kanada, mely döntés nagy negatív visszhangott váltott ki a közösségi oldalak felületén, hangsúlyozva a hosszú évek óta fennálló képesség elvesztését. Az üzemidejük végéhez érő Hawk flottát március végén repülték át Collingwood repülőterére, ahonnan szétszerelést követően közúton szállítják át a gépeket Borden bázisára: ott a műszaki személyzet kiképzésére hasznosítják majd a Hawk-okat.

Kanada az ötödik generációs F-35-össel fogja felváltani Hornet flottáját, a típushoz új kiképző repülőgépet kívánnak a jövőben hadrendbe állítani. Amíg megszületik a döntés a következő generációs kiképzőrepülőgépről és szünetel a kiképzés, a pilóták képzését külföldre szervezik ki.

Ez az átmeneti képzési program a Joint Jet Pilot Training (ENJJPT) program keretében zajlik majd a texasi Sheppard légitámaszponton (legfeljebb évi hét kanadai kadéttal), valamint más vadászrepülő-képzési programokon Finnországban és az olasz Nemzetközi Repülőképző Iskolában (IFTS), ahol Kanadának 2025-re két oktatója és hat diákja lesz.

A Texasba érkező kanadai hallgatók a T-38C Talonon, az 1960-as évek elejétől használt típuson kapnak képzést az egyetemi pilótaképzési programon keresztül, amely „továbbra is bizonyítja, hogy még mindig alkalmas harci kiképző repülőgép.”

A 24 éves Hawk és a közel 60 éves Talon közti korkülönbség, úgy tűnik, nem számít - bár az USAF 16 évvel ezelőtt frissítette Talon flottáját a T-38C változatra, amely frissített repüléselektronikát és támogató rendszereket tartalmaz.

Kanada egyébként szeretné reaktiválni a századot a 2030-as években, amikor már beérkeznek az új kiképző repülőgépek és az F-35-ösök is. 

A téma kapcsán a linkre kattintva olvashatunk egy szakmai véleményt.

A RCAF összefoglalója a linkre kattintva érhető el!

Fotók: RCAF

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 23., 10:44
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Honvéd Érdekképviseleti Szervezet szabályzói szerint a tagdíj mértéke változik. A befizetendő tagdíjak 2024. március 1.-től...
2024. 05. 07., 10:09
A kihasználtságra és a tapasztalatokra való tekintettel a szerdai meghosszabbított nyitva tartást kizárólag előzetes egeztetés alapján biztosítjuk!
2022. 07. 19., 11:59
A LIGA Szakszervezetek támogatásával a csatolt linken szereplő üdülési lehetőségeket érhetik el tajgaink a 2024-es évben. Ehhez mindössze rendszeres tagdíjfizetés és a tagkártya felmutatása szükséges.
2024-05-15 10:13:12
Sobri Jóska Élménypark 2024.05.26-án és 2024.06.02.-án Egésznapos felhőtlen szórakozást nyújt kicsiknek és nagyoknak a Kislődi Sobri Jóska Élmény és Kalandpark...

  JETfly Magazin

Nem könnyű a semleges országok élete. Pláne nem, ha kicsik és védelmi iparuk nem fejlett. Így járt Ausztria is: éppen ezért jelent most komoly fejtörést légierejének fejlesztése.

  Háború Művészete magazin

Az Airbus Helicopters friss bejelentése értelmében, új rendelés érkezett a H145M típusú könnyű, többfeladatú forgószárnyasra: Brunei hat példányt rendelt a hazánk által is hadrendbe állított helikopterből.
Széchenyi 2020 europai szociális alap.