Immár másfél évtizede annak, hogy felszállt egy Mig-23-as típusú repülőgép és két kiemelkedő tudású pilóta. A felszállás az előírtak szerint sikerült, aztán 9 óra 5 perckor eltűnt a lokátorok kijelzőjéről a 16-os oldalszámú UB jele. Amikor bizonyossá vált, hogy a repülőgépnek ez volt az utolsó feladata, mindenki megdöbbent...
Az 1980-as évek végén a nagyszerűen működő kecskeméti, taszári és pápai repülőezrednél három üzemeltető század volt. A megváltozott politikai és gazdasági okok miatt jött az akkor mindenkit kétségbeejtő létszámleépítés. Ennek hatására mindhárom ezrednél megszüntettek egy üzemeltető és egy repülőszázadot is. Emiatt és mivel R. Robi nagyon jó kezű hajózó voltál, kiválasztottak a magasabb, Mig-23-as típusra. Miután mind az elméleti, mind a gyakorlati oktatást sikeresen befejezted, eljött számodra a kirepülés ideje. Január 26-a volt, hideg, nyirkos reggel. 9 órára volt tervezve a kirepülésed és a következő sorban, már be volt tervezve az első önálló harci feladatod. A felszállást az előírtak szerint szépen végrehajtottad. Mi, műszakiak megnyugodtunk, készítettük elő életed első önálló felszállására a Mig-23-as harcit. De 9 óra 5 perckor eltűnt a lokátorok kijelzőjéről a 16-os oldalszámú UB jele. Amikor bizonyossá vált, hogy a repülőgépnek ez volt az utolsó feladata, mindenki megdöbbent. Felszállt két kiemelkedő tudású pilóta, Te és az ezred korábbi parancsnoka, Bakó Ferenc ezredes, de az égi repülésvezető úgy döntött, hogy Ti már egy másik síkon fogtok leszállni. Az azóta eltelt 15 év során sajnos sok társatok követett Bennetek. Mindnyájan nyugodjatok békében!
Simon Róbert