szechenyi-terv-plusz
2025. 03. 19. szerda
Bánk, József
: 399 Ft   : 366 Ft Benzin: 583 Ft/l   Dízel: 614 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Búcsú a Honvédségtől

Hosz  |  2005. 06. 30., 21:01

Két sikeres katonai pálya, két elégedett ember – mindketten a közeljövöben távoznak a honvédség soraiból – Farkas Péter örnagy Pécsett, dr. Földi Sándor orvos-alezredes Szombathelyen kezdi meg nyugdíjas éveit. Közös pályafutásukban az is, hogy hosszú évek óta a Hon­véd­szak­szer­ve­zet aktivistái közé tartoztak. Érthetö tehát, hogy korábbi bajtársaiktól, katonatársaiktól a jövöben sem kívánnak elszakadni – a nyugállományú tagozat és a helyi katonai közösségi élet bizonyára sokat nyer jelenlétükkel.Farkas Péter ötvennégy éves, húsz év szolgálat után int búcsút a fegyvereknek.– Tulajdonképpen harmincegy évet dolgoztam a Magyar Honvédségnél, hiszen 1974-ben kezdtem a pécsi hadkiegészítö parancsnokságon dolgozni. Tartalékos tiszti iskolát végeztem, s mivel a hidegháborús idöszakban is vonzónak tartottam a katonai pályát, nem sokat tétováztam a honvédség ajánlatán. Alig több mint egy évtized után, 1985-ben pedig már a hivatásos állomány tagja lettem, hiszen azt láttam, hogy ezen a szinten a civil és a katona között alig van különbség. S hogy mégis az egyenruha mellett döntöttem, annak az az oka, hogy számomra ma is szent fogalom a haza védelme. Ezért nem tartottam megfontolt döntésnek a sorkatonaság eltörlését: hiszem, hogy képzett tisztjeink nevelöként is, példaképként is irányt tudtak mutatni a fiataloknak – a honvédség pozitív oldalát kellett volna, s kellene ma is kidomborítani.Ez azonban már a múlt, melyen talán felesleges elmerengeni. Egyénileg fontosabb az, hogy helyt tudtam állni a honvédségnél, s dicsérettel helyeztek nyugállományba úgy, hogy az utódokat is én tanítottam be. Ezen a pályán az egyik legfontosabb emberi tényezö az empátia: úgy gondolom, ez kísérte végig három évtizedes munkásságomat, s emiatt is kerültem kapcsolatba a Hon­véd­szak­szer­ve­zettel, illetve annak elödjével, a KÉSZ-szel. Erre 1992-ben került sor, négy évvel késöbb pedig már a reprezentatív katona-szakszervezet csoportvezetöje lettem. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen jó parancsnokokkal dolgozhattam együtt, így nem kellett kemény ütközésekbe bocsátkoznom.Természetes emberi tulajdonság, hogy ilyen alkalmakkor mérleget készítünk: én elégedett lehetek mindazzal, amelyet számomra az élet biztosított. A honvédséget persze ezek után sem kívánom teljesen elhagyni – az a tervem, hogy Baranya megyében létrehozom az elsö nyugdíjas Hosz alapszervezetet. Idöm lesz rá, hiszen jó kondíciókkal megyek nyugdíjba, s így nem kényszerülök munkavállalásra. Laza semmittevés helyett azért lesz lakásfelújítás, s végre a szenvedélyeimnek is hódolhatok: rajzolok, festek, fotózom, s végre lekerülnek a könyvespolcokról azok a regények is, melyekkel eddig csak portalanításkor kerülhettem közelebbi kapcsolatba.Dr. Földi Sándor orvos-alezredessel augusztus havi számunkban ismerkedhetnek meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse a
Honvédszakszervezetet a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 24., 10:40
Hétfőtől indul a Tik Tok oldalunk. Egy fiatal kollegina fog titeket információkkal ellátni ezen a csatornán keresztül a Honvéd Érdekképviseleti Szervezettel kapcsolatban. Mi úgy hívjuk őt Hészes Betti. Fogadjátok sok szeretettel tőle az infókat.
2024. 12. 10., 12:57
Tisztelt Tagtársunk! Örömmel tájékoztatjuk, hogy a GINOP _ PLUSZ 3.2.3-24 „Szociális partnerek kapacitásépítésének támogatása”című pályázat keretében a Honvéd Érdekképviseleti Szervezet 57.663.449 Ft pályázati forrást nyert el...
2024. 03. 01., 12:35
Örömmel tájékoztatjuk önöket, hogy 2024. július 1-től a Honvéd Érdekképviseleti Szervezet minden egészségpénztári tagsággal rendelkező tagjának rendszeres támogatást biztosít.
2024. 07. 25., 13:35
A Magyar Közlöny 2024. évi 69. számában 2024. június 28-án kihirdetésre került a honvédek jogállásáról szóló 137/2024. (VI. 28.) Korm. rendelet (Hjkr.)

  JETfly Magazin

Az Emirates újabb hét új várost jelentett be, ahová a vadonatúj Airbus A350-es repülőgépeivel repül majd. Az Emirates A350-es repülőgépei három osztályon 312 utas számára biztosítanak helyet, beleértve 32 teljesen síkba dönthető Business Class ülést minibárral és személyre szabható világítással, 21 Prémium Turista osztályú széket, valamint 259 tágas Turista osztályú ülést.

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.
Széchenyi 2020 europai szociális alap.