A Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison ötödik alkalommal megrendezett Nemzetközi Repülőnapon és Haditechnikai bemutatón, - a Magyar Honvédség repülő, szárazföldi és logisztikai csapatai mellett - a Honvédszakszervezet is részt vett. A Hosz és az ,,Egység 2002\" Kft. - a szakszervezet szolgáltatásait bemutató sátrában - több kedves vendéget is köszönthetett. Az augusztus 6-7-i kecskeméti programon egyébként a kötelékrepülések, a Frecce Tricolori és a Turkish Stars műsora volt igazán látványos, de káprázatos volt az F–16-osok bemutatója és a hazai pilóták programja is...
A mintegy hetvenezres közönség igazán jól szórakozott a két nap során. A Honvédszakszervezet sátrát számos - a szakszervezet, illetve az ,,Egység 2002" Kft. szolgáltatásai és bemutatott ajándéktárgyai iránt - érdeklődő katona és civil kereste fel.
A vendégek között dr.Fapál Lászlót, a HM közigazgatási államtitkárát, dr.Szenes Zoltánt, a Honvéd Önkéntes és Magánnyugdíjpénztár és dr. Rékai Miklóst, a Honvéd Egészségpénztár ügyvezető igazgatóit fogadta a Hosz főtitkára.
Szücs András Péter dandártábornokot, a debreceni Bocskai István Könnyü Lövészdandár parancsnokát Kepics György, a Hosz főtitkára és Sárkány Ferenc, az ,,Egység 2002" Kft. ügyvezetője fogadta.
Mellettük Tömböl László vezérőrnagy, a HM HVK törzsigazgatója, Sági János vezérőrnagy, az MH LEP parancsnoka és Buczkó Imre dandártábornok, az MH LEP parancsnokának első helyettese is elidőzött a Hosz sátránál.
A repülőnap egyik leglátványosabb programja az olasz Frecce Tricolori és a török Turkish Stars kötelékrepülése mellett az a kivételes gyorsulási verseny volt, melynek keretében a Red Bull Racing Forma–1-es csapat négykereküje egy Gripen vadászgéppel vívott párbajt. Bár Magyarországon először mérkőzött meg egymással repülő és autó, hasonló erőpróbára már volt példa: tavaly Rómában a hétszeres világbajnok ferraris Michael Schumacher kelt versenyre egy Eurofighterrel. Akkor mindkét résztvevő a földön haladt, Kecskeméten viszont csak a Forma-1-es autó száguldott a kifutópályán, míg a Gripen "átesési sebességgel" – hozzávetőleg 200 km/h tempóval – a levegőben érkezett meg a rajtvonalhoz. A felek négy különböző távon (500, 1000, 1500 és 2000 méter) mérték össze tudásukat a 2800 méter hosszú aszfaltcsíkon. A 900 lóerős Cosworth-motorral hajtott autót Palik László, a Hungaroring Sport Rt. elnöke kormányozta, a repülőgép másodpilótája pedig Bochkor Gábor rádiós müsorvezető volt.