A Szentgyörgyi Dezsö Repülöbázison ötödik alkalommal megrendezett Nemzetközi Repülönapon és Haditechnikai bemutatón, – a Magyar Honvédség repülö, szárazföldi és logisztikai csapatai mellett – a Honvédszakszervezet is részt vett. A Hosz és az „Egység 2002” Kft. – a szakszervezet szolgáltatásait bemutató sátrában – több kedves vendéget is köszönthetett. Az augusztus 6-7-i kecskeméti programon egyébként a kötelékrepülések, a Frecce Tricolori és a Turkish Stars mûsora volt igazán látványos, de káprázatos volt az F–16-osok bemutatója és a hazai pilóták programja is.A mintegy hetvenezres közönség igazán jól szórakozott a két nap során. A Honvédszakszervezet sátrát számos – a szakszervezet, illetve az „Egység 2002” Kft. szolgáltatásai és bemutatott ajándéktárgyai iránt – érdeklödö katona és civil kereste fel.A vendégek között dr.Fapál Lászlót, a HM közigazgatási államtitkárát, dr.Szenes Zoltánt, a Honvéd Önkéntes és Magánnyugdíjpénztár és dr. Rékai Miklóst, a Honvéd Egészségpénztár ügyvezetö igazgatóit fogadta a Hosz fötitkára. Szûcs András Péter dandártábornokot, a debreceni Bocskai István Könnyû Lövészdandár parancsnokát Kepics György, a Hosz fötitkára és Sárkány Ferenc, az „Egység 2002” Kft. ügyvezetöje fogadta. Mellettük Tömböl László vezérörnagy, a HM HVK törzsigazgatója, Sági János vezérörnagy, az MH LEP parancsnoka és Buczkó Imre dandártábornok, az MH LEP parancsnokának elsö helyettese is elidözött a Hosz sátránál.A repülönap egyik leglátványosabb programja az olasz Frecce Tricolori és a török Turkish Stars kötelékrepülése mellett az a kivételes gyorsulási verseny volt, melynek keretében a Red Bull Racing Forma–1-es csapat négykerekûje egy Gripen vadászgéppel vívott párbajt. Bár Magyarországon elöször mérközött meg egymással repülö és autó, hasonló eröpróbára már volt példa: tavaly Rómában a hétszeres világbajnok ferraris Michael Schumacher kelt versenyre egy Eurofighterrel. Akkor mindkét résztvevö a földön haladt, Kecskeméten viszont csak a Forma-1-es autó száguldott a kifutópályán, míg a Gripen “átesési sebességgel” – hozzávetöleg 200 km/h tempóval – a levegöben érkezett meg a rajtvonalhoz. A felek négy különbözö távon (500, 1000, 1500 és 2000 méter) mérték össze tudásukat a 2800 méter hosszú aszfaltcsíkon. A 900 lóerös Cosworth-motorral hajtott autót Palik László, a Hungaroring Sport Rt. elnöke kormányozta, a repülögép másodpilótája pedig Bochkor Gábor rádiós mûsorvezetö volt.