A Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség Parancsnoksága szervezésében 2021. augusztus 28-29. között, Kecskeméten kerül megrendezésre az év legnagyobb szabású nyílt katonai rendezvénye, a „Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató”.
Tisztelt Nyugállományú és Nyugdíjas Bajtársak!
A Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség Parancsnoksága szervezésében 2021. augusztus 28-29. között, Kecskeméten kerül megrendezésre az év legnagyobb szabású nyílt katonai rendezvénye, a „Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató”.
Különlegesnek ígérkezik a rendezvény abból a szempontból, hogy 2013 augusztusa óta, vagyis nyolc év után ez lesz az első Repülőnap Kecskeméten. A Magyar Honvédség itt mutatja be az elmúlt időszakban beszerzett új légi- és szárazföldi eszközeit, új képességeit Magyarország lakossága, a közjogi méltóságok, politikai vezetők, külföldi partnerek előtt. Különleges lesz azért is, mert az esemény megrendezését Magyarország lakosságának a COVID járvány leküzdéséért tett erőfeszítései teszik lehetővé.
A szervezők, a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség Parancsnoksága erre a rendezvényre meghatározott számban díjmentes belépést biztosít jelenlegi és volt munkavállóinak, valamint családtagjaiknak.Minden más személynek jegyet kell vásárolni, mely 5.000 Ft/fő (balesetbiztosítással együtt), míg a 10 év alatti gyermekek részére ingyenes a részvétel. A helyszínen nem történik jegyárusítás, jegyeket csak online, elővételben lehet megvásárolni
A volt munkavállaló – nyugállományú katona (beleértve a szolgálati járandóságban részesülőt is) és a honvédségi nyugdíjas családtagjával látogathatja meg a rendezvényt díjmentes belépővel.
Díjmentes belépő igénylésére jogosult
- alanyi jogon: a nyugállományú katona és honvédségi nyugdíjas;
- családtagként: egy háztartásban élő házastárs, élettárs, valamint
- gyermekként: a tartásra kötelezett gyermek (alapvetően 18. éves életkorig, illetve a közép- és felsokú oktatási intézményben nappali tagozaton tanulói, hallgatói jogviszonnyal rendelkező fiatal).
A nyugállományú katona és honvédségi nyugdíjas, valamint családtagjaik díjmentes belépőivel kapcsolatos ügyintézés, így a jogosultság megállapítása, a jegyigénylés és regisztráció is az állandó lakóhely szerinti Hadkiegészítő és Toborzó Irodák (a fővárosban a Hadkiegészítő és Toborzó Központ) érdekvédelmi ügyfélszolgálatán történik. Az ügyintézés történhet telefonon, online vagy személyes megjelenéssel is. (Érdekvédelmi ügyfészolgálatok címe és elérhetősége a tájékoztató végén található!)
Az előzetes jegyigényléskor van lehetőség jelezni, hogy mely napon szeretnének a rendezvényen részt venni, valamint azt is, hogy a rendezvényre történő utazás esetlegesen az MH által (tervezetten megyszékhelyekről), biztosított autóbusszal vagy saját gépjárművel, tömegközlekedéssel történik.
Jegyigénylés lépései
Előzetes jegyigénylés 2021. június 24-ig
A nyugállományú katona és honvédségi nyugdíjas a Hadkiegészítő és Toborzó Irodák (a fővárosban a Hadkiegészítő és Toborzó Központ) érdekvédelmi ügyfélszolgálatán telefonon, online vagy személyes megjelenéssel az alábbi – az érdekvédelmi nyilvántartásban szereplő -információkat adja meg:
- Név (rendfokozat)
- Állománykategória: nyugállományú katona vagy honvédségi nyugdíjas
- Lakcím
- Elérhetőség (e-mail vagy telefon)
- Hozzátartozó neve és rokonsági fok (feleség, élettárs, gyermek)
- Választott látogatási nap: szombat vagy vasárnap
- Igénybe kívánja-e venni az MH autóbuszt: igen vagy nem
Az előzetes jegyigénylés figyelembevételével a szervezők az engedélyezett résztvevői létszám alapján döntést hoznak a résztvevők személyére vonatkozóan, meghatározzák a kiadható belépők számát. A sorrendet alapvetően az előzetes jegyigénylés benyújtásának időpontja határozza meg. A pozitívan elbírált jegyigénylésről az érdekvédelmi ügyfélszolgálat ad tájékoztatást, várhatóan 2021. július hónap első felében
Regisztráció és jegyek kiosztása (2021. július - augusztus)
A pozitívan elbírált igényjogosult személy és családtagjai kitöltik a közzétett adatbekérő nyilatkozatot, amely már tartalmazza az adatkezelési tájékoztatót is, melyet eljuttat az érdekvédelmi ügyfélszolgálathoz. Az igényjogosult az aláírásával hozzájárul az adatkezelési feltételekhez, szabályokhoz.
A pozitívan elbírált jegyigénylő regisztrációját az érdekvédelmi ügyfélszolgálat elvégzi a megadott adatok figyelembevételével. A jegyek a regisztrációt követően automatikusan megküldésre kerülnek az igénylő által megadott e-mail címre, annak hiányában az ügyfélszolgálatokon vehetők át kinyomtatott formában. Az előzetes jegyigényléskor jelzetthez képest a felajánlott részvételi nap eltérhet a tervezettől.
Belépéskor a jegy kinyomtatott formában, vagy telefonon elektronikus formában is felmutatható. A beléptetés során a leolvasó rendszer ellenőrzi a vonalkód érvényességét.
„2021. évi Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutató”
A rendezvény ideje: 2021. augusztus 28 – 29. (szombat – vasárnap)
kapunyitás 08.00 óra, kapuzárás 18.00 óra
A rendezvényen való részvétel főbb szabályai
A látogatók a rendezvény helyszínére elővételben megvásárolt érvényes belépőjeggyel, vagy belépésre jogosító egyéb igazolással léphetnek be. Minden belépőjegy névre szól, belépésre a személyazonosság igazolásával együtt jogosít. A belépőjegy a Rendezvényre az érvényesség napján, egyszeri belépésre jogosít.
A rendezvényen a mindenkor hatályos járványügyi rendszabályok érvényesek, azok betartása minden résztvevő számára kötelező. A rendezvényre való belépés feltétele a 16. éven felüliek esetében az érvényes COVID-19 védettségi igazolvány felmutatása, vagy orvos által kiállított oltási igazolás. A 16 éven aluli gyermekek egészségi állapotáért a szülő vállal felelősséget.
A rendezvény helyszínére történő beléptetéskor a rendezvény biztonságáért felelős katonák és rendőrök jogosultak a látogatók személyazonosságának ellenőrzésére, illetve ruházatuk és csomagjuk átvizsgálására, mely ellenőrzésnek és átvizsgálásnak a látogatók kötelesek magukat alávetni. Az ellenőrzés és átvizsgálás a látogató személyiségi jogait nem sértheti.
A 18. életévüket be nem töltött gyermekek csak nagykorú, cselekvőképes kísérővel léphetnek be a rendezvény helyszínére és tartózkodhatnak ott. A 10. életévüket be nem töltött gyermekek esetében a belépés során biztosított, a rendezvény látogatására utaló felirattal ellátott matrica látható helyen viselése kötelező, amelyen fel kell tüntetni a gyermek nevét és a kísérő telefonos elérhetőségét.
A rendezvény helyszínére az aktív, tartalékos és nyugdíjas állomány utazhat saját szervezésben, illetve az MH által biztosított és a meghatározott helyőrségekből indított buszokkal.
A látogatók részére a rendezvény területére történő belépés – a meghívott vendégek kivételével - kizárólag gyalogosan megengedett. A gépjárművek elhelyezése kijelölt parkolókban történik. A látogatók oda-vissza szállítása a kijelölt parkolók és a rendezvény helyszíne között, a rendezők által biztosított, térítésmentesen igénybe vehető buszjáratokkal történik. A látogatók számára rendelkezésére áll a közvetlen tömegközlekedési szállítás is.
A rendezvény helyszínére tilos szeszes italt, kábítószert, lőfegyvert, lőszert, robbanószert, szúró- vagy vágóeszközt, a közbiztonságra, valamint egyéb, a rendezvény rendjére és biztonságára veszélyes eszközt, illetve olyan tárgyat bevinni, mely a jogszabályok alapján önkényuralmi jelképnek minősül, vagy ilyen ábrát tartalmaz.
Aki a rendezvény helyszínére - alappal feltételezhetően - ittasan, kábítószer vagy más bódító hatású szer hatása alatt lévő állapotban érkezik, továbbá a fent említett tárgyak valamelyikét tartja magánál, attól a rendezők a rendezvény helyszínére történő belépést megtagadják, illetve amennyiben már a rendezvényen tartózkodik, annak területéről eltávolítják.
A rendezvény helyszínére kézi táska (utazó- vagy sporttáska, hátizsák, laptop táska, fényképezőgép-táska, hűtőtáska) bevihető. A 25 liternél nagyobb űrméretű hűtőláda, esernyő, napernyő, szék, valamint kerékpár, elektromos roller, segway (egyéb hasonló eszköz) nem engedélyezett. A rendezvényre bevihető a rendezvény helyszínén kívül vásárolt alkoholmentes ital, élelmiszer a személyes szükségletek kielégítéséhez észszerűen szükséges mennyiségben.
A rendezvény helyszínére – a jogszabályban meghatározott segítő, vakvezető kutyákon kívül – állat nem vihető be.
A rendezők a belépésre jogosító belépőjegyet, egyéb igazolást, valamint a Részvételi Szabályzat betartását a rendezvény teljes időtartama alatt ellenőrizhetik.
A rendezvény egész területén tilos a nyílt láng használata. A rendezvény helyszínén a dohányzás (cigaretta, elektromos cigaretta, pipa) csak az arra kijelölt helyen engedélyezett, melyet tábla jelöl. A rendezvény helyszínére tűzveszélyes anyagot, gázpalackot bevinni szigorúan tilos.
MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság érdekvédelmi ügyfészolgálatai címe és elérhetősége
|
Budapest és Pest megye
Cím: 1134 Budapest, Dózsa György út 51.
Telefon: 06 (1) 236-5235
E-mail: budapest.erdekvedelem@mil.hu
Baranya megye
Cím: 7621 Pécs, Kisfaludy u. 5.
Telefon: 06 (72) 513-900
E-mail: baranya.toborzo@mil.hu
Bács-Kiskun megye
Cím: 6000 Kecskemét, Lunkányi János u. 1.
Telefon: 06 (76) 581-600/3362, 3405 mellék
E-mail: bacs.toborzo@mil.hu
Békés megye
Cím: 5600 Békéscsaba, Andrássy út 67–69.
Telefon: 06 (66) 447-566
E-mail: bekes.toborzo@mil.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Cím: 3526 Miskolc, Hatvanötösök útja 2.
Telefon: 06 (46) 327-245
E-mail: borsod.toborzo@mil.hu
Csongrád-Csanád megye
Cím: 6724 Szeged, Dr. Boross József u. 5.
Telefon: 06 (62) 554-070
E-mail: csongrad.toborzo@mil.hu
Fejér megye
Cím: 8000 Székesfehérvár, Mészöly Géza út 7.
Telefon: 06 (22) 314-361
E-mail: fejer.toborzo@mil.hu
Győr-Moson-Sopron megye
Cím: 9022 Győr, Bercsényi Liget 99-101.
Telefon: 06 (96) 528-642
E-mail: gyor.toborzo@mil.hu
Hajdú-Bihar megye
Cím: 4026 Debrecen, Péterfia u. 58/A.
Telefon: 06 (52) 314-200
E-mail: hajdu.toborzo@mil.hu
Heves megye
Cím: 3300 Eger, Hatvanasezred u. 3.
Ügyfélszolgálatok nyitvatartása: Hétfő-Csütörtök 08.00-15.30 Péntek: 08.00-12.00 |
Telefon: 06 (36) 313-188
E-mail: heves.toborzo@mil.hu
Jász-Nagykun-Szolnok megye
Cím: 5000 Szolnok, Táncsics Mihály út 5–7.
Telefon: 06 (56) 505-159
Fax: HM: 02 (43) 8127; városi: 06 (56) 505-171
E-mail: szolnok.toborzo@mil.hu