A rendkívül sikeresnek értékelhető tavalyi program után március 20-án második alkalommal rendezte meg a „HONVÉD” Nyugdíjpénztár Marketing és Tagszervezési konferenciáját. A minősítés nem elfogultságból táplálkozik: az eredményt a tagok egyre növekvő száma és a pénztár által kezelt vagyon is hitelesíti. A tanácskozást megnyitó Havril András IT-elnök a konferencia ars poeticájaként hangsúlyozta: a külső, esetenként kedvezőtlen hatások és a jelentős konkurencia ellenére is meg kell találni a dinamikus fejlődés útját. A világ trendjeit követve a tagszervezés területén is fel lehet használni a marketing legújabb, már bevált módszereit és tapasztalatait. Elmondta: csak egy harmonikusan működő szervezet képes állandóan megújulni, folyamatosan jelentős eredményt elérni.
A konferencián dr. Szenes Zoltán, a „HONVÉD” Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója előadásának kezdetén leszögezte: a stratégiai cél változatlan, vagyis a pénztárnak meg kell őriznie a „puha” zárt jellegét. A tagszervezési irányelvek felvázolásakor kitért a nagy munkáltatóknál a pénztári tagok arányára, illetve az új partnerek bevonásának lehetőségére. Álláspontja szerint a tag szempontjából három mutató lényeges: a jó gazdálkodás, az alacsony müködési költség és az ügyfélbarát légkör. A „HONVÉD” Nyugdijpénztár vonatkozásában mindhárom index kitünő, az egy főre vetített vagyon tekintetében pedig a leggazdagabb a hasonló pénzügyi szervezetek között. A közel hatvanháromezer tag 61,6 milliárd forint felett rendelkezik, az ügyfélszolgálatot pedig egyetlen szóval lehet jellemezni: bajtársias. Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta: bár a hatékonyság egyértelmü, mégsem lehet ok a teljes elégedettségre, hiszen a tagtoborzás tekintetében jelentős tartalékok vannak még. Az elmúlt évben készített, hároméves stratégia éves feladatterveket fogalmaz meg, melyeket még kisebb teljesítési intervallumokra is lebontanak. Ezek a programok és koncepciók képezik az ügyvezetés, a régióvezetők, a regionális, ágazati és munkahelyi társadalmi megbízottak cselekvéseinek elméleti alapját. A célkitüzések reális megfogalmazása, valamint a PR, és a kommunikáció eszköztárának alkalmazása – a fegyveres és rendvédelmi szférában megnövekedett kiáramlás ellenére is – több ezer új tag beszervezését eredményezte.
Szenes Zoltán kiemelte az ügyintézés korszerüsítését, melyben nemcsak egy új szemlélet, hanem az egyre fejlődő módszerek meghonosítása is jelentkezik. Rendkívül fontos ugyanis a szervezet szempontjából, hogy a havonta befutó több ezer telefonhívásra pontos tájékoztatást, felvilágosítást kapjon a jelenlegi vagy potenciális ügyfél. Beszéde végén elmondta, hogy az új partnerek meghódítása, a tagszervezés csak a marketingpolitika eszköztárának teljes alkalmazásával lehet sikeres. Az első marketing és tagszervezési konferencia egyébként huszonhárom ajánlást fogadott el, ebből másféltucatnyit már megvalósítottak, végrehajtottak. Ezek között szerepel például több új, vonzó szolgáltatás beindítása: kedvezményes telefon, több, személyre szóló biztosítás lehetősége, valamint a nyugdíjasok megszólítása.
A tanácskozáson előadást tartott Szeles Péter, a Magyar PR Szövetség elnöke, aki hangsúlyozta: a jövőben a pénzügyi kapcsolatokban is felértékelődik az emberi tényező, s a célcsoportok jelenlegi egyoldalú tájékoztatása olyan partneri viszonnyá alakul át, melyben a címzett is szerepet kap. Az információ volumenének drasztikus növekedése ugyanakkor magában hordozza a manipuláció lehetőségét is. Tekintettel arra, hogy a nyugdíjpénztár esetében elsősorban pénzről, másodsorban presztízsről van szó, a bizalomnak, az együttmüködésnek és a folyamatos kapcsolattartásnak is növekszik a szerepe. A spontán akciók helyett nagy hangsúlyt kap a hitelesség – ebből az aspektusból szemlélve a „HONVÉD” Nyugdíjpénztár rendkívül előkelő helyen szerepel a hasonló hazai intézmények között.
A konferencia további szakmai előadásokkal, gyakorlati tapasztalatok ismertetésével ért véget.